måndag 24 oktober 2016

Ett steg framåt i tamburen

Senast jag grejade i tamburen så såg det ut så här. Nu har vi fortsatt med att ta bort en av tamburens fem dörrar. Det finns dörr upp till vinden, hjälpkök/skafferiet, tupan, sovrummet och ut. På tok för många helt enkelt. Dörren till sovrummet är nu igentäckt och förflyttad till öppningen mellan sovrummet och vardagsrummet. Där sitter den fint.



Själva öppningen isolerades och blev täckt med skiva. Tamburen är inte uppvärmd och jag har inte tyckt om att ha två ingångar till sovrummet. Tidigare gick det att gå runt hela nedre våningen men vi tyckte att det var ganska onödigt.



Tapeten jag valt heter Jordgubben av Boråstapeter. Det är någonting mellan mig och blommigt. Om man skulle ha viftat med en sådan här tapet framför min näsa för 10 år sedan så skulle jag nog inte ha tyckt om den. Men nu verkar det som om ju äldre jag blir, desto mer färger vill jag ha. Vad är läget månne om 10 år?


Hursomhelst så är nu den här delen färdig. Ljuset i utrymmet är inte riktigt optimalt men en ganska bra bild får man av hur det blev. Ganska lätt projekt att börja med som nybörjare. Har aldrig tapetserat tidigare, men det är ju hur roligt som helst. Kanske vi ändå måste överväga att lägga upp lite tapet någnstans, att inte allting blir panel. Nu får jag igen fundera att ska jag lägga upp en spegel på tapeten eller hur ska jag göra. Livets små funderingar. Det tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar