torsdag 22 oktober 2015

Stockvägg nr. 2

Låt mig presentera mitt nästa "lilla" projekt, som jag gubblar på för tillfället. All hjälp och tips tas emot med öppet hjärta.


 Här har vi en vägg, en stockvägg. Den andra sidan har ni sett tidigare, den finns i köket. Då var det slipmaskin som gällde för att få bort rödmyllan. Proceduren kan du läsa om här. Den här väggen är placerad i "tupan", alltså vår matsal kan man väl också säga. Eller låt oss kalla det för matrum. Sal låter lite väl i det här sammanhanget.


Den här väggen är också ganska roisig. Eller vem försöker jag lura. Den är väldigt roisig. Det är gammal tidning, damm, smuts, bitar av betong, tapet och annat smått och gott som ska bort.


Så först så ska den putsas och det kommer att ta sin tid. Men sedan vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska göra med den. Det lutar mot att det blir någonslags färg, inte vit dock, för det blir resten av väggarna i tupan. Kanske någon mörkare träfärg? Olja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar