lördag 16 maj 2015

Favoritpoddar

Det var någon gång i vintras som jag fatta det här med podcasts. Att lyssna på sammanhängande och intressant prat, utan att bli avbruten av reklam eller musik, är så otroligt skönt. För mig är det viktigt att personerna i en pod har behagliga och lugna röster, och att tempot på pratet inte blir för högt.

Favoriterna just nu:

Bilden lånad härifrån.

I "Nyfiken i en pod" provar finlandssvenskarna Hanna och Marica på alllt möjligt mellan himmel och jord. Allt från ridning till raw food. De går igenom sina erfarenheter på ett roligt och avslappnat sätt. Intressant och inspirerande, tycker jag. Har räddat många av mina måndagar.



Bilden tagen härifrån.

Vardagsfilosoferna är en svensk pod som består av Tina och Marika. Kort sagt så filosoferar dessa damer om olika fenomen tillsammans med varandra eller tillsammans med gäster. Lugn och harmonisk stämning som ger utrymme för tankarna att sväva fritt. Bra feelis helt enkelt.


 Bildens källa.

Pia med flera är ett samtalsprogram på Yle Radio Vega. I programmet diskuteras människors upplevelser, erfarenheter, värderingar och val i livet. Podden är väldigt mångsidig med hög igenkänningsfaktor.

Tipsa mig gärna om du har någon bra pod på lager!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar