lördag 21 mars 2015

Muren i köket

Här har målandet i köket kommit igång. Först i turen stod muren bakom brasugnen. Ugnen är totalt missplacerad och begränsar möjligheterna för inredning i köket. Ful som stryk är den också, men också den kommer att få sig en omgång färg. Men det projektet får vänta till varmare tider. Ugnen är väldigt effektiv som värmekälla och används dagligen. Därför får den stå kvar, än så länge åtminstone.

Muren bakom brasugnen hade en lätt ljusröd nyans. Smutsig och roisig var den också. Jag putsade muren med vatten och tvättmedel och inledde målandet.


Jag använde mig av Biofarbens Savimaali. Målfärgen är gift- och luktfri, ekologisk och andas bra. Utmärkt för allergiker. Frakten var snabb och Biofarben har ofta riktigt bra erbjudanden på gång.



Första omgången målade jag med vitt men till andra omgången tillsatten jag lite pigment så att färgen fick en lätt grå nyans.



Är väldigt nöjd med resultatet. Idag har vi också målat panelerna i köket med samma färg, dock utan pigment. Imorgon blir det omgång två.

Här kan man läsa mera om färgen jag använde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar